Dyskusja: Rajdy Pokemon w Scarlet/Violet

Ostatnio na moim discordzie dyskutowaliśmy na temat mechaniki rajdów w grach Pokemon Scarlet i Violet w stosunku do tego co działo się w Pokemon Sword/Shield. Przeczytajcie podsumowanie naszej dyskusji!

Mało kto wie, ale za czasów gier Pokemon Sword/Shield, graliśmy w nie bite 3 miesiące i co tydzień robiliśmy rajdy na shiny Pokemony – które potem rozdawaliśmy (sposób na wywołanie shiny rajdów tutaj). Te świetne czasy już niestety nie wrócą ze względu na nową mechanikę Raid Battle w Pokemon S/V. Podyskutowaliśmy na ten temat po tym jak WyrmLord (Drakenu) wrzucił film:

Trudniejsze Znalezienie Shiny Pokémonów

WyrmLord rozpoczął dyskusję, dzieląc się linkiem do filmu na YouTube od Austin John Plays, który omawia, jak znaleźć i hostować shiny raidy w najnowszej odsłonie Pokémon. Wskazał, że obecnie nie ma możliwości wymuszenia shiny raidów, jak to miało miejsce w Pokémon Sword and Shield. Jedyną opcją jest przetrzymanie shiny raidu, jeśli już się trafi, co oznacza, że gracz może hostować taki raid wielokrotnie, pod warunkiem, że niczego nie zepsuje po drodze.

Brak Wyraźnych Wizualnych Wskaźników

Z kolei Arathraw zauważył, że w nowych raidach brakuje wyraźnych efektów wizualnych czy dźwiękowych informujących o tym, że Pokémon jest shiny, co dodatkowo utrudnia ich znalezienie. W Pokémon Sword and Shield, gdy gracz wchodził na raid, gwiazdki i inne efekty graficzne wyraźnie wskazywały, że ma do czynienia z shiny Pokémonem.

Problemy z Kodem Sieciowym

Jednym z głównych tematów dyskusji były problemy techniczne. WyrmLord wspomniał, że w trakcie raidów na paradox Magnetona i inne Pokémony często był wyrzucany z gry bez powodu, mimo że jego połączenie z internetem było stabilne. Ta frustracja była podzielana przez innych uczestników dyskusji, którzy wskazywali, że nowe raidy są bardziej czasochłonne i mniej stabilne niż te w poprzednich grach.

Kwestia Mechaniki Walki

Uczestnicy dyskusji zwrócili uwagę na fakt, że mechanika walki w Pokémon opiera się na turach. Vulpister wyraził zdziwienie, że twórcy gry zdecydowali się na wprowadzenie mechanizmu, który miałby przyspieszyć walki, eliminując turowość. To, zdaniem wielu, jest sprzeczne z podstawową mechaniką gier Pokémon i prowadzi do wielu nieprzewidzianych problemów.

Przyszłość Pokémonów i Obawy Graczy

Rozmowa zakończyła się refleksjami na temat przyszłości serii Pokémon. Arathraw wyraził ciekawość, jakie plany mają twórcy na kolejne gry, zwłaszcza w kontekście potencjalnego „Switcha 2”. WyrmLord wyraził obawy, że nowa gra może być tworzona z myślą o nowej konsoli, co mogłoby wpłynąć na dostępność gry dla użytkowników starszych wersji Switcha. Vulpister dodał, że choć ma wiele obaw dotyczących nowej gry Pokémon, największym zmartwieniem jest brak pomysłów na świeże i innowacyjne rozwiązania w serii.

Podsumowując, dyskusja na forum jasno wskazała na liczne problemy związane z nowymi shiny raidami w Pokémon Scarlet and Violet. Gracze wyrazili swoją frustrację z powodu problemów technicznych, braku wyraźnych wskaźników shiny oraz ogólnego spadku jakości raidów w porównaniu do wcześniejszych gier. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy gry wezmą pod uwagę te uwagi i wprowadzą potrzebne poprawki oraz innowacje w przyszłych odsłonach serii.

Podsumowanie rozmowy napisał ChatGPT

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.