Zdobywamy Johto, czyli jak pokonać liderów sali krok po kroku
Ten artykuł ma za zadanie pomóc trenerom, którzy mają problem z pokonaniem poszczególnych liderów sal pokemon w regionie Johto. Dotyczy to gier z serii Gold/Silver/Crystal. Spróbuje regularnie pisać na ten temat. Tak więc na start idzie lider sali w Violet City, Falkner.
Pierwszym miastem z salą jest Violet City. Oprócz Falknera w budynku znajdziemy również dwóch trenerów, których musimy pokonać, by zmierzyć się z liderem. Jeden z nich ma Spearow’a na 9lvl, a drugi dwa Pidgey’e na 7lvl. Sam Falkner posiada dwa pokemony: Pidgeya na 7lvlu i Pidgeotto na 9lvl. Ważne jest, że oba jego pokemony mogą używać ruch MUD SLAP, który zmniejsza nasze szansę na trafienie. Znając pokemony przeciwnika teraz należy wybrać odpowiednią drużynę. Bez względu na wybrany przez nas starter możemy zabrać ze sobą pokemona typu kamiennego (w tym momencie możemy zdobyć Geodude i Onixa, zaraz wyjaśnię jak). Geodude możemy zdobyć w trawie na Route 46 w drodze z New Bark Town do Cherrygorve City. Onixa natomiast najłatwiej zdobyć wymieniając się z chłopcem na Bellsprouta w Violet City. UWAGA! Na jakim lvl dacie swojego Bellsprouta na takim dostaniecie Onixa, dlatego dobrze jest go podexpic w Dark Cave, jaskini przed miastem. Dobrze wyexpiony pokemon typu kamiennego powinien wystarczyć, jednak warto poświęcić troszkę czasu na jeszcze jednego pokemona, który pomógłby nam w walce. Jak wiadomo w Violet City znajduje się Sprout Tower – tam możemy walczyć z mnichami, którzy posiadają Bellsprouty lub Hoothoothy – w zależności jak blisko szczytu wieży się znajdują. Po pokonaniu starszego – lidera mnichów otrzymamy HM 05 FLASH. Polecam trenować w tym miejscu naszego ognistego startera – dzięki ruchowi EMBER będzie to kaszka z mleczkiem. Jeśli chodzi o resztę starterów to polecam wodnego startera wystawiać przeciwko Hoothootom, a trawiastego przeciwko Bellsproutom. Dobrze sprawdza się Dunsparce, pokemon typu normalnego, który z pomocą ruchu RAGE daje sobie radę w walce w wieży, a przy odpowiednim lvlu może być przydatny w walce z liderem. Pokemony z jakimi powinniśmy iść by móc bez trudu wygrać z Falknerem to takie na poziomie 9-12. Jest to możliwe, jeśli np. w wieży walczyliśmy tylko za pomocą Cyndaquila. Ze wszystkich starterów tylko wystawienie Chikority wiąże się z ryzykiem szybkiego jej pokonania. Jeśli chodzi o pokemony kamienne to warto je na tyle wytrenować, by ich szybkość była większa niż pokemonów lidera. Dzięki temu nie będą mogli użyć na nas MUD SLAP – atak ten może nie jest aż tak mocny, jednak zmniejsza szansę na trafienie co w przypadku Geodude i Onixa jest bardzo denerwujące. Wystawienie Dunsparce nie jest głupim pomysłem, jeśli chcemy od razu z jego pomocą wygrać mecz to radzę wybrać go jako pierwszego w drużynie. Jego ruch RAGE zwiększa obrażenia wraz z każdym atakiem, który go trafi. Dlatego po 2, 3 atakach jego RAGE robi spory dmg. Zwycięstwo nad liderem daje nam oprócz odznaki TM MUD SLAP, atak, który mógł niektórych denerwować (mnie nie raz 😀 ).
Podsumowując, by zdobyć naszą pierwszą odznakę w regionie Johto wystarczy dobry trening i odpowiedni typ pokemona. Kamienny pokemon może zrobić najwięcej dobrej roboty (ale nie tylko!). Dobrze sprawdza się nasz starter typu ognistego oraz wodnego. Odradzam wybieranie trawiastego typu, z tego względu, że Pidgeotto zna GUST, który działa superefektywnie na pokemony typu trawiastego. Warto przed walką z liderem sali odwiedzić Sprout Tower – tam nabędziemy doświadczenie dla naszych podopiecznych – zwłaszcza dla typu ognistego. Dobrym miejscem na trening może być również Dark Cave i trawa przed miastem. Ciekawym posunięciem będzie wymiana Bellsprouta na Onixa od chłopca w Violet City. Warto wbić mu trochę lvli, by potem wymienić go na taki sam lvl. Taka moja mała uwaga: Onix może nas nie słuchać w pewnych momentach i będzie sam sobie wybierał atak. Mam nadzieję, że ten krótki poradnik pomoże początkującym trenerom pokemon.
BasteQ