Zdobywamy Johto, czyli jak pokonać liderów sali krok po kroku
Ten artykuł ma za zadanie pomóc trenerom, którzy mają problem z pokonaniem poszczególnych liderów sal pokemon w regionie Johto. Dotyczy to gier z serii Gold/Silver/Crystal. W tym artykule zajmę się liderem sali w Blackthorn City – Clair
Clair jest liderką specjalizującą się w pokemonach typu smoczego. Jest ona naszą ostatnią do pokonania liderką, by móc wystartować w rywalizacji z Elitarną Czwórką i zostać mistrzem.
Po wyjściu z sali w Mahogany Town otrzymujemy telefon od profesora Elma, który mówi nam, że coś się dzieje w radiowej wieży w Goldenrod City. Nie mamy i tak wyjścia, gdyż dalsza droga na wschód jest zablokowana. Po dotarciu na miejsce widzimy, że kilku Rocketów kręci się po mieście. Wchodzimy do wieży, gdzie walczymy z częścią przestępców, po czym dostajemy kartę dostępu, której używamy w podziemiach nieopodal domu Billa w Goldenrod i tam przy jednym z korytarzy są drzwi, które otwieramy tą kartą. Znowu walka, najpierw z rywalem, a potem z Zespołem R. Dostajemy się aż do podziemi marketu, znajdujemy szefa radia, który daje nam kartę dostępu do pomieszczeń w wieży. Wracamy tam i pokonujemy resztę przestępców, po czym dostajemy (w zależności od wersji) RAINBOW WING lub SILVER WING. Teraz droga do Blackthorn stoi dla nas otworem. Pokonujemy po drodze trenerów i wchodzimy do Ice Path. Znajdujemy tam m.in. HM07 WATERFALL. Dobrze jest złapać tam Jinx, która bardzo się przyda w walkach o odznakę (w wersji Silver i Crystal spotkamy tam Delibirda).
W budynku będziemy musieli użyć ruch STRENGHT, za pomocą którego będziemy zrzucać bloki skalne potrzebne nam do przejścia do Clair. Trenerzy używają tam przede wszystkim Dratini i jego ewolucji. Lvle ich oscylują pomiędzy 34 a 37. Sama Clair używa cztery pokemony – trzy z nich to Dragonairy na 37lvl i Kingdra na 40. Jakie pokemony użyć? Otóż typ smoczy jest słaby na inne smoki oraz lód. Teraz możemy użyć Jinx na odpowiednim lvl (jeśli ją złapaliśmy) lub Dratini lub raczej Dragonaira (Dratini możemy dostać w kasynie jako nagrodę). Jeżeli posiadamy Jinx to kupujemy dla niech TM ICE PUNCH w markecie w Goldenrod. Jest to bardzo mocny ruch, w sam raz, by przy odpowiednim lvlu Jinx pokonywać na jedno uderzenie smoczych podopiecznych liderki. W walce tutaj ważny będzie bardzo lvl – nie może być niższy niż 35, gdyż albo nie damy rady, albo będzie nam piekielnie ciężko.
Jednak przychodząc do Clair powinniśmy mieć całkiem mocne pokemony – ponowna walka z Zespołem R, rywalem, trenerami i mały trening powinny poważnie wzmocnić nasz skład. O ile Dragonairy nie powinny sprawiać nam dużych kłopotów, to Kingdra już może trochę namieszać. HYPER BEAM zadaje duże obrażenia, liderka nie waha się używać przedmiotów, które mają przywrócić normalny stan jej podopiecznych, czy je wyleczyć w trakcie walki. Kingdrę pokonamy albo z pomocą typu smoczego, albo odpowiednio wyszkolonymi pokemonami, które nie są podatne na drugi typ Kingdry – wodny. Tak jak wcześniej wspomniałem lvl ma tutaj duże znaczenie, dlatego im większy tym lepiej dla nas.
Po pokonaniu Clair musimy udać się do Dragon’s Den i znaleźć Dragon Fang. Wtedy liderka daje nam ostatnią odznakę i TM24 DRAGON BREATH. Mamy już wszystkie odznaki i możemy startować w zmaganiach, by zostać mistrzem pokemon.
Podsumowując, walka z Clair jest naszą ostatnią, jeśli chodzi o odznaki z regionu Johto. Musimy włożyć trochę wysiłku, by pokonać ją i jej smocze pokemony. Dużo będzie zależało od tego, jak dużo trenowaliśmy, a także typy rzucone do walki. Specjalnie skróciłem wydarzenia związane z zespołem R, gdyż nie o tym jest artykuł. Zdobycie ósmej odznaki daje nam prawo do walki z Elitarną Czwórką i zostaniu mistrzem pokemon. Tak też ten artykuł kończy serię „Zdobywamy Johto”, mający na celu analizę poszczególnych liderów sal, ukazanie ich słabości, pomocy w doborze odpowiednich pokemonów na walkę z nimi, a także niejako pokierowanie czytelnikiem, by mógł bez przeszkód wygrywać kolejne odznaki.
BasteQ