Z okazji premiery długo wyczekiwanego systemu wymiany kart i nowych zestawów, platforma Google Play Store opublikowała ekskluzywny wywiad z twórcami Pokémon TCG Pocket. Otrzymaliśmy więc okazję zajrzeć za kulisy prac nad grą i dowiedzieć się, co kierowało Ryo Tsujikawą (producentem Pokémon Trading Card Game) i Satoru Nagayą (głównym deweloperem TCG Pocket) przy projektowaniu cyfrowej karcianki.
Wymiana kart – Emocje z fizycznej gry „w kieszeni”
Ryo Tsujikawa i Satoru Nagaya podkreślają, że nowa funkcja wymiany kart ma przenieść do Pocket te same emocje, które gracze znają z fizycznej gry karcianej.
- Uzupełnianie kolekcji i kontakt: Oczywistym celem jest umożliwienie graczom uzupełniania kolekcji i nawiązywania kontaktów.
- Tworzenie unikalnych kolekcji: Funkcja wymiany pozwala graczom tworzyć kolekcje dopasowane do ich upodobań. Mogą zbierać karty ze swoimi ulubionymi ilustracjami, Pokémonami, a nawet te same karty w różnych językach.
- Wirtualna rozmowa: System wymiany został zaprojektowany tak, by umożliwić użytkownikom rozmowę podczas wzajemnego przeglądania swoich kolekcji, co ma naśladować wrażenia znane z fizycznego świata TCG.

Cyfrowa magia i efekty paralaksy
Satoru Nagaya, główny deweloper, skupił się na kluczowym wyzwaniu: jak przenieść urok fizycznej karty na cyfrowy ekran, jednocześnie dodając „magii” dostępnej tylko w Pocket.
- Realizm w detalach: Twórcy dodali detale, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się oczywiste, jak grubość kart czy możliwość ich obracania. Ma to zwiększyć poczucie, że trzymamy w ręku prawdziwą kartę.
- Efekty cyfrowe z umiarkowaniem: Chociaż cyfrowe karty w Pocket mają szerszy zakres kolorów i efektów niż wersja fizyczna, Satoru Nagaya stara się używać ich rozsądnie, aby nie przesadzić i nie zepsuć kompozycji graficznej karty.
- Cel ilustracji: Każda kategoria rzadkości kart ma inną koncepcję graficzną. Karty o rzadkości 1–3 diamentów (♦) przedstawiają Pokémony w ich naturalnym środowisku. Karty o rzadkości 4 diamentów (♦♦♦♦) są przydatne w walce, więc ilustracje przedstawiają starcia, podkreślając ich siłę.
Ulubione karty twórców gry
Ryo Tsujikawa i Satoru Nagaya podzielili się również swoimi ulubionymi kartami z gry:
- Ryo Tsujikawa: „Crown Mewtwo ex” – za złote oprawy, efekty cząsteczkowe i niesamowite wrażenie.
- Satoru Nagaya: „Starmie ex” – za dynamiczny efekt pluskającej wody (osiągnięty dzięki efektowi paralaksy) oraz żywe kolory, trudne do uzyskania na prawdziwej karcie.
Twórcy mają nadzieję, że gra TCG Pocket, dzięki swojemu urokowi i ciągłemu rozwojowi (obejmującemu logikę działania, nazwy ataków, ilustracje i nową cyfrową formę wyrazu), będzie nadal wzbogacać komunikację między graczami.













