Właśnie ogłoszono szczegółowe notatki poprawek (Patch Notes) dla Pokémon UNITE (wersja 1.20.3.11), które wejdą w życie 13 listopada 2025 roku o godzinie 07:00 CET. Aktualizacja wprowadza duże zmiany w balansu, modyfikacje statystyk popularnych Pokémonów oraz kluczową zmianę w trybie Draft.
Nowości w grze i zmiany globalne
- Nowy Pokémon: Na wyspę Aeos zmierza Dhelmise!
- Wydarzenie: Wkrótce rozpocznie się Eevee Festival!
- Draft Mode – Zmiana wymogów: Warunki rozpoczęcia trybu Draft (wybór banowania Pokémonów) w meczach rankingowych zostały podniesione:
- Przed: Wszyscy gracze muszą mieć Master Rate 1200 lub wyższy.
- Po: Wszyscy gracze muszą mieć Master Rate 1400 lub wyższy.
- Uzasadnienie: Twórcy chcą, aby Draft Mode, jako bardziej strategiczny tryb, był dostępny tylko dla graczy o naprawdę zaawansowanym poziomie umiejętności.
Zmiany balansu: Mega Nerfy i potężne Buffy
Ta aktualizacja mocno uderza w dominujące Mega Ewolucje, jednocześnie wzmacniając słabszych Attackerów.
Mega Nerfy (Dominacja Zakończona?)
- Mega Charizard X: Otrzymał największy nerft. Zmniejszono o 25% dodatkowe obrażenia z obu zdolności (Solar Power i Tough Claws). Zmniejszono leczenie z podstawowego ataku (z 8% do 6% brakującego HP) oraz bonus do Obrony/Sp. Def (z 50% do 30%). Co najważniejsze: wymagana energia do Unite Move (Seismic Slam) wzrosła z 80 000 do 100 000 – co znacząco ograniczy jego dostępność.
- Mega Lucario: Jego zdolności (Justified i Adaptability) dawały zbyt duży wzrost Ataku. Nerft zmniejsza bonusy Ataku (Justified z 12.5% do 8%, Adaptability z 7% do 5%). Zmiany mają ograniczyć nadużywanie „Close Combat” po Mega Ewolucji.
- Dodrio: Nerft dla „Jump Kick” (obrażenia zmniejszone o 10%) i czasu trwania efektu „unable to act” (z 1s do 0.6s). To zmniejsza możliwość natychmiastowego KO w starciach.
Buffy dla Eeveelucji i Attackerów (Powrót do Mety)
- Clefable: Znacząco poprawiono leczenie z „Draining Kiss” (stosunek obrażeń zwiększony z 140% do 180%, a w wersji + z 160% do 200%). To ma zwiększyć jego przeżywalność na linii frontu.
- Mimikyu: Zwiększono jego wytrzymałość (HP, Def i Sp. Def) oraz obrażenia (z „Shadow Sneak” z 4% do 6% brakującego HP i „Shadow Claw+” z 10% do 12%). Mimikyu ma teraz łatwiej pełnić rolę All-Roundera.
- Espeon: Zwiększono HP i obie obrony (Def i Sp. Def). Poprawiono potencjał obrażeń: „Stored Power+” aktywuje dodatkowe obrażenia przy HP przeciwnika poniżej 50% (było 40%), a „Future Sight+” zwiększa obrażenia o 15% (było 10%).
- Sylveon: Zwiększono leczenie z „Draining Kiss” o 15%. Skrócono cooldown „Calm Mind” (z 9.5s do 9s) i poprawiono kradzież HP z Unite Move („Fairy Frolic” z 50% do 60%).
- Leafeon: Skrócono cooldown „Leaf Blade” (z 8.5s do 7.5s) i poprawiono redukcję obrażeń przy ładowaniu „Solar Blade+” (z 40% do 50%).
Drobne Korekty
- Zacian: Zmniejszono szybkość ataku (Attack Speed) oraz bonus do szybkości ataku z „Metal Claw”, aby dać przeciwnikom więcej szans na kontrę we wczesnej fazie gry.













